تبلیغات
شکوفه بارون
فروش فوق العاده ست پالتو و تونیک زمستانه پـرنــد



ست پالتو زمستانه ی پـرنــد با طراحی فوق العاده شیک و مطابق جدیدترین مد روز. کیفیت دوخت این پالتو در سطح عالی میباشد و پارچه ی دوخت آن به رنگ خاکستری تیره و از بهترین پارچه ی فوتر میباشد. سایز این پالتو برای همه ی خانم هایی که در سایز 36 تا 42 می باشند قابل استفاده است.پالتوی زمستانه پـرنــد به همراه یک سنجاق سینه و تونیک رایگان به عنوان هدیه برای شما ارسال می شود. ارسال به تمامی نقاط کشور.

قیمت: 88000 تومان

انتقاد ترانه سرایان دو قطعه ی معروف به هم

تاریخ : سه شنبه 16 مهر 1392


انتقاد و جوابیه های ترانه سرایان دو قطعه ی معروف «نگرانتم» و «نگرانت میشم»
در فضای مجازی سر و صدا کرده است.

انتقاد ترانه سرایان دو قطعه ی معروف به هم

  شکوفه بارون: وارد هر صنفی که می شوید-فرقی نمیکند هنری باشد یا غیر هنری- ایراد گرفتن ها، انتقادها ومشکلات فعالان یک صنف به هم به راحتی قابل مشاهده است. ترانه سرایی هم یکی از همان صنف هایی است که هر از گاهی فعالانش به جان هم می افتند(!) و دیگری را به تقلید و عدم رعایت حق کپی رایت متهم می کنند. ترانه سرایان معمولا این گونه مسائل و مشکلات را به صورت رو در رو با هم حل نمیکنند بلکه با انتشار جوابیه در سایت ها و گاهی هم روزنامه ها سعی میکنند طرف مقابل را مقصر و مقلد معرفی کرده و پیروز میدان شوند.

  چند روز قبل قطعه ای با عنوان «نگرانتم» با صدای فرزاد فرزین در فضای مجازی منتشر شد و توانست طرفداران بسیاری را به سمت خود جلب کند اما در این میان میثم یوسفی این ترانه را تقلید شده از ترانه ی «نگرانت میشم» خواننده ای معروف و آنور آبی(!)  معرفی کرده است و متنی را به عنوان نقد بر این ترانه که توسط حامد رجبی و مسعود محمدی سروده شده است را در فضای اینترنتی منتشر کرده است. متن این نقد به شرح زیر می باشد:

  «کار جدید فرزاد فرزین را همین الان از موزیک ما شنیدم؛ «نگرانتم»! ترانه‌ی کار از شواهد دوستانی با نام‌های حامد رجبی و مسعود محمدی سروده‌اند. ترانه‌ای با یک ورود درخشان و ابیاتی ضعیف و پر ایراد در ادامه. «بارون که می‌زنه این آسمون منو دیوونه می‌کنه/ خون گریه می‌کنه/ هی پا به پای من تو این خیابونا/ من گریه می‌کنم/ اون گریه می‌کنه» حقیقتا زیباست. احساس می‌کنم دو ترانه‌ی جدا از هم توسط فرزاد فرزین به هم چسبانده شده‌اند و نتیجه‌اش شده این کار!
 
خب شاید یکی از اتفاقات اساسی در ترانه‌نویسی مشترک، آن هم به صورت پیوسته و ادامه‌دار در سال‌های اخیر با من و حسین غیاثی بود. هیچ‌کدام از ترانه‌های منتشر شده‌ی ما مثل دو ترانه در آلبوم «داروگ» روزبه نعمت‌الهی، کارهای دیگر و کارهای منتشر نشده، به این شکل نبوده‌اند که من ترانه‌ای نصفه داشته باشم و حسین آن را کامل کند یا بالعکس. اینگونه هم نبوده که ترانه‌هایی از همدیگر را باهم ادغام کنیم و خروجی اجرایی‌اش مشترک باشد! ما باهم به صورت کارگاهی فکر می‌کنیم و در کنار هم ترانه می‌نویسیم. دلیل این هم علاوه بر یک آزمون و بازی بین خودمان برای تمرین اینکه ببینیم می‌توانیم در موقعیتی مشخص، رویاهای نزدیک به هم داشته باشیم یا نه، تلاش برای خلق ِ جهانی جدید است که متعلق به هیچ‌کدام از ما نباشد و مال هردوی ما و البته بیشتر از همه متعلق به مدیایی به اسم ترانه که با موسیقی و صدای خواننده شنیده می‌شود! به نظرم این نگاه که در بین دوستان دیگری جز فرزاد فرزین هم هم رایج هست و معمولا علاوه بر ترانه‌های دوستان عمدتا جوان‌تر و تازه‌کارترم، در مورد شعرهای کلاسیک هم افتاده است، نگاه ناصحیح به کلام و ترانه است. اختلاف جهان‌بینی کارها، اختلاف زبانی و مشکلاتی این‌چنینی، خروجی چنین آمیزش غلطی‌ست!

شاید از معدود هنرمندهایی که توانسته ادغام‌های خوبی بین شعرهای کلاسیک و ترانه‌ها انجام بدهد محسن نامجوست. دلیل آن را هم هوش ذاتی فوق‌العاده‌ی این هنرمند و البته شناخت بالایش از شعر کلاسیک و ترانه‌ی امروز و البته شاعر بودن خود هنرمند می‌دانم. اتفاق بد دیگری که در این ترانه افتاده هدر رفتن آن بیت طلایی آغازین در کنار بیتی با جهان‌بینی بسیار سطحی و قافیه‌ای غلط است! «بعد ِ تو با کسی قدم نمی‌زنم، از کوچه‌ها بپرس/ سیگارهای من ترکم نمی‌کنن، باور نمی‌کنی؟! از پاکتا بپرس». البته تصویر«سیگارهای من ترکم نمی‌کنن» تصویر خوبی‌ست، اما یکی از این استتوس‌های فیسبوکی رایج با مضمون «لعنت به این سیگار، از باوفایی‌اش خسته‌ شده‌ام، چرا مثل تو ترکم نمی‌کند» با سرچی ساده در گوگل قابل ردیابی‌ست و اگر شاعر می‌توانست استفاده‌ای درست‌تر و بی‌غلط‌تر از این بکند هنرش را نشان داده بود و متاسفانه این‌چنین نشده است!

از این مسئله که بگذریم، مشکل دیگری که در این ترانه هست اسم ترانه و شباهت بسیارش به ترانه‌ای از من به نام «نگرانت می‌شم» است که توسط خواننده‌ای باسابقه و با تیراژ بالا در شب ولنتاین سال قبل منتشر شد و بعید است فرزاد فرزین یا دوستان ترانه‌سرا آن را نشنیده باشند. ترانه‌ی من علاوه بر اینکه به صورت کلی به اتفاقی دراماتیک در یک رابطه‌ی عاشقانه و ادامه‌ی آن در روابط دیگر معشوق می‌پردازد و اسمش هم به همین مسئله اشاره دارد، نه تنها در بیت ورودی‌اش، در ابیات بسیار دیگری هم تصاویری دارد که انگار توسط دوستان ترانه‌سرای «نگرانتم» فرزاد فرزین مورد پسند قرار گرفته و حاصلش شده بیت‌های مثل این: «من هنوز نگرانتم، وقتی که بارون می‌باره نکنه اون‌که باهاته، یه روزی تنهات بذاره» حقیقتا من نه ناراحت شدم و نه مشکلی با این قضیه دارم. فقط آرزو می‌کردم که ترانه‌ای به مراتب قوی‌تر از روی ترانه‌ی من نوشته شود و رونویسی آن کاری ضعیف و پر ایراد نباشد! مخصوصا که شاید برای اولین بار از ووکال فرزاد فرزین، ملودی‌اش و تنظیم کارش با تمام وجود لذت بردم و فکر می‌کنم جز ترانه‌اش همه‌ی قسمت‌های کار به سمت درست بودن و جدی بودن حرکت کرده است و من ایده‌آلیست را هم مجبور به شنیدن کارش کرده.

در ابتدا تصمیم داشتم فقط یادداشتی بنویسم و از قسمت‌های خوب این آهنگ تعریف کنم. بار اولی که کار را شنیدم جز بیت آغازین کار جاهای دیگر ترانه را نشنیدم و غرق موسیقی شدم. اما در مواجهه‌ی بعدی انگشت به دهان مانده بودم و نمی دانستم تعریف از کاری که ترانه‌اش چنین مشکلاتی دارد بدون اشاره به موردی که به خود نویسنده هم ربط پیدا می‌کند کار درستی خواهد بود یا نه؟! پیش از این هم من هرگز مخاطب صدا و موسیقی فرزاد فرزین نبوده‌ام و همیشه به شکل اتفاقی با کارهایش روبه‌رو شده‌ام. معتقدم که بهترین کارهای او ترانه‌هایی‌ست که از روزبه بمانی خوانده و از نظر موسیقیایی هم در کارهایی که تلاش نکرده بیشتر از صداسازی و توی گلو خواندن استفاده کند و به شکلی راحت‌تر و کلاسیک‌تر، آواز خوانده موفق بوده است. امیدوارم در آینده نه تنها از این هنرمند که از دوستان دیگر هم کارهایی بشنویم که همه‌چیزش حرفه‌ای و درست باشد و یک‌جای کار را شل‌تر از بقیه نگیرند، حیف‌ است به خدا... ».
  این نقد که با مخالفت بسیاری از طرفداران فرزاد فرزین روبرو شد توانست عصبانیت ترانه سرایان قطعه ی «نگرانتم» را برانگیزد و موجب انتشار جوابیه ای از طرف ترانه سرایان این قطعه شد. متن کامل این جوابیه به شرح زیر است:

 «کلا مثل بسیاری از چهره‌های امروز عرصه موسیقی کشور دنبال این نبوده و نیستیم که با جنجال سازی و سر و صدا، سعی کنیم خودمان را بالا بکشیم. هنرمند با هنر‌اش است که خودش را و کارش را اثبات می‌کند. اما چون احساس شد در نقد آقای "میثم یوسفی" روی ترانه "نگرانتم" با صدای فرزاد فرزین به ما، فرزاد فرزین و از همه مهم‌تر به شعور طرفداران بی‌شمار این خواننده توهین شده، چند خطی را در این باره نوشتیم. اولین سوالی که برای ما به عنوان ترانه سرایان این اثر پیش آمده این است که شما آقای یوسفی از کجا می‌دانید که ما در نوشتن ترانه‌ی مشترک دو ترانه‌ی نصفه را به هم می‌چسبانیم و یک ترانه‌ی جدید می‌سازیم؟!

نکند شما علم غیب دارید برادر و ما خبر نداریم. این اولین ترانه‌ی مشترک ما نیست که منتشر شده. شما می‌توانید به عنوان نمونه به ترانه‌های"میدونم" ، "یه زن" در آلبوم "شلیک "/ترانه ی "راه من" در آلبوم گروهی "دلصدا" با صدای فرزاد فرزین/ترانه‌های "موهای جوگندمی" و "من خیلی دیوونم" با صدای "رحمان عرب عامری" که پیش از این منتشر شده مراجعه کنید و ببینید آیا دو ترانه‌ی نصفه‌ی به هم چسبیده می‌بینید؟! سبک نوشتن ترانه‌ی مشترک ما این‌گونه است که از جرقه اولیه‌ی ترانه تا کامل شدنش شانه به شانه کنار همدیگر‌ایم . ما تقریبا روزی چندین ساعت با هم در ارتباطیم. در برخی اوقات چندین روز را برای نوشتن یک خط از ترانه با هم زندگی می‌کنیم. کوچک‌ترین جرقه‌های فکری‌مان را به هم می‌گوئیم تا به مرور ترانه به پختگی کامل برسد. بسیار کارگاهی‌تر از آن چیزی که شما فکرش را می‌کنید یا تجربه کرده باشید. زمان ترانه نوشتن، ما دو آدم مجزا نیستیم بلکه یک نفریم و اسم این یک نفر"حامد رجبی و مسعود محمدی" است.

جناب « سرآغاز ترانه‌ی مشترک نویسی » در ایران و شاید هم در جهان، آقای «میثم یوسفی»!

 نمی‌دانیم که شما از چه زمانی مشترک نویسی را با حسین غیاثی (که به عقیده‌ی ما بسیار از نظر سطح کیفی ترانه با شما متفاوت است)، شروع کردید. در مورد خودمان باید بگویم ما از سال 87 که ترانه نوشتن را بصورت جدی شروع کرده‌ایم تا به امروز در حدود 75 ترانه‌ی مشترک داریم که فقط 15 ترانه اجرا و منتشر شده و 15 ترانه دیگر که بیشتر در آلبوم جدید " فرزاد فرزین" و بخشی بصورت تک تراک است، در همین 2،3 ماه آینده منتشر خواهد شد. ترانه‌ی مشترک نوشتن به خودیِ خود حُسن نیست. شاید برای شما که با کسی مثل حسین غیاثی می‌نویسید، حُسن باشد اما برای ما ارتقای کیفی ترانه از اهمیت بیشتری برخوردار است که شاید با استفاده از دو فکر بهتر بشود به این هدف رسید. اما شما اصلا" نگران نباشید. اگر روزی خواستند به «سر آغازِ مشترک نویسی در ترانه» مدال بِدهند، ما حاضریم به افتخار حضور شما کنار بکشیم تا مبادا طرفداران میلیونی‌تان دلشکسته و سرخورده شوند...

استدلال جالب تان حال ما را خوب کرد و خنده جمع را هم برانگیخت. ظاهرا شما استعداد بیشتری در طنازی دارید و این بخش از استعدادتان را هنوز نتوانسته‌اید کشف کنید. مگر می‌شود به دلیل شباهت یک واژه " نگران" ، ادعای کپی یک ترانه را از روی دیگری عنوان کنیم؟ به ماافتخار بدهید و 5 دقیقه وقت بذارید و دو ترانه را روی کاغذ بنویسید و با هم مقایسه شان کنید. بعد قضاوت با شما و وجدان بیدارتان. فقط حلالمان کنید که نمی‌دانستیم برخی واژه ها در فرهنگ لغات به نام شما ثبت شده و کسی حق استفاده از آنها را ندارد. شما به بزرگواری خودتان این جسارت ما را ببخشید...

محض اطلاع تان فقط می‌گوییم که مصرع"من هنوز نگرانتم"را فرزاد فرزین روی ملودی‌ای که برای ترجیع بند ساخته بود بداهه خواند و ما هم خوش‌مان آمد و ادامه‌اش دادیم. حالا اگه فکر می‌کنید قسمت"من هنوز نگرانتم ..." که به نظر ما به هیچ وجه به قدرت قسمت‌های دیگر ترانه نیست، شبیه ترانه‌ی "نگرانت میشم" شماست، که ما دیگر حرفی نداریم!

در مورد شنیدن ترانه‌ی "نگرانت میشم" که آقای... خوانده هم باید بگوییم بله. مگر می‌شود نشنیده باشیم؟ ما یکبار این ترانه را شنیدیم ولی باور کنید که هیچ رغبتی برای دوباره شنیدنش نداشتیم! نمی‌دانیم ایراد از ترانه بود یا ملودی یا اجرا (که مسلما" از اجرا نبوده)، اما واقعا" ارزش دوباره شنیدن را نداشت. اگر هم تیراژ این کار بالا بوده شک نکنید بخاطر پر طرفدار بودن خوانندش هست نه ترانه‌ی شما! حالا اگر شما ادعای محبوبیت و معروفیت بیشتری نسبت به ایشان دارید، آن حرف دیگری ست...

درباره قسمت آخر ترانه هم باید بگوییم که اصل این ترانه این بوده: با پارکهای شهر / بعد تو قهرِ قهر/ باور نمی‌کنی / از نیمکتا بپرس سیگارهای من / ترکم نمی‌کنن / باور نمی کنی / از پاکتا بپرس که به دلیل تغییرات ملودی و ایجاد حس عمیق‌تر دست به تغییرخط اول زدیم که شد:"بعدتو با کسی/قدم نمیزنم/از کوچه ها بپرس" با این‌که شاید از دید خیلی‌ها قافیه «نیمکتا» و «پاکتا» درست‌تر و بهتر از کوچه‌ها و پاکتا باشد، (که کاملا" با این نظر موافقیم) اما با توجه به محدودیت‌های ملودی، ما از این تغییر به دلیل حفظ حس درام راضی هستیم.

سوال دیگری که پیش آمد در مورد اظهارنظر شما در مورد نحوه‌ی خواندن "فرزاد فرزین" است. در این مورد خاص هم ما از طرف فرزاد از شما عذر می‌خواهیم. ببخشید که حواسشان نبود و جسارت کردند که در حال اجرا در برابر کارشناسانی هستند که علاوه بر ترانه سرایی و شاعری و روزنامه نگاری و منتقد موسیقی بودن(منقدی که در اواسط نقدهایش، آثار خود با چهره های خاص را مثال می‌زند!)، کارشناسی صدا و خوانندگی هم می‌کند! برای بار چهارم عرض می‌کنیم: «شما ما را ببخشید و حلالمان کنید...»

به عقیده ما "فرزاد فرزین"یکی از آرتیست‌ترین خواننده‌های پاپ داخل کشور است. یکی از معدود خواننده‌هایی که از ریسک کردن نمی‌ترسد و فضاهای جدید را با آگاهی امتحان می‌کند. خواننده تک بعدی نیست و به مخاطبانش احترام می‌گذارد. این را از اجراهای زنده و سورپرایزهایش در اجراهای زنده‌ای که تا به حال داشته، می‌توانید متوجه شوید. کسی که همین امسال عنوان بهترین خواننده اجرای زنده را در نظرسنجی مردمی  دوستان شما در «سایت موسیقی ما» کرده و خیلی جاها از جیب خودش برای لذت بیشتر طرفدارانش خرج می‌کند. فرزاد فرزین مثل عمده چهره‌های حاضر در بازار موسیقی، می‌تواند خودش هم ترانه بگوید، هم ملودی بسازد و هم تنظیم کند. ولی بخاطر احترام به مخاطبانش در آلبوم جدید خود که به زودی به بازار خواهد آمد، از ترانه سراهای خیلی خوبی مثل "روزبه بمانی" و "زهرا عاملی" و تو بخش تنظیم از بهترین‌هایی چون "سیروان خسروی"،"کوشان حداد "و"مهران خلیلی" کمک گرفته است.

درانتها باید بگویم که ما به عنوان ترانه سرایان این کار قبول داریم که هیچ کاری بدون نقص و ایراد نیست. این ترانه هم مثل همه‌ی کارها از این قاعده مستثنی نیست. اما خواهشا" در نقدهای بعدی‌تان دقت کنید. قلمی که دست شماست اعتبار شماست. ما تا امروز هیچ‌وقت اجازه در دست گرفتن آن‌ را نداده‌ایم و این جمله‌ها واکنش بود که متن شما باعث آن شد.

راستی حواستان باشد. دفعه بعد که قصد نقادی داشتید، در نقد تان هرگز از خودتان تعریف و تمجید نکنید. بگذارید مردم در مورد شما و آثارتان قضاوت کنند. ذوق زده هم نباشید از این‌که فلان کس قرار است ترانه شما را بخواند یا خوانده. اجازه بدهید آن اثر منتشر شود و مردم در مورد شما قضاوت کنند. »

برای یادآوری مخاطبان عزیز شکوفه بارون، متن دو ترانه ی «نگرانت میشم» و «نگرانتم» را آماده کرده ایم:

ترانه: نگرانت میشم | ترانه سرا: میثم یوسفی
دستشو میگیری
نگرانت میشم
دور میشی میری
نگرانت میشم

دستتو میگیره
دور میشه میره
تو رو از دست دادن
تلخه، نفس گیره

دستام یخ کردن
توو سرم آتیشه
وقتی از هم دورین
نگرانت میشه؟

هزار ساله که رفتی
من هنوز پشت شیشه م
موهاتو باد برده
عطرش جا مونده پیشم

حال و روزم خوب و خوش نیست
بی تو نا آرومم
به یادت که میفتم
نگرانت میشمن

نگرانت میشم
نازکی، رنجوری
توی ظاهر اما
یاغی و مغروری

چشمات میخندن
توی قاب چوبی
نگرانت هستم
روبه راهی؟ خوبی؟

بگو اینبار به دلش پابندی
توی عکس تازه ت بازم میخندی
اون که پیشش هستی عشق هم حالیشه
اگه باز عاشق شی نگرانت میشه؟

ترانه: نگرانتم | ترانه سرا: حامد رجبی+مسعود محمدی
بارون که میزنه این آسمون منو
دیوونه میکنه، خون گریه میکنه
هی پا به پای من توو این خیابونا
من گریه میکنم، اون گریه میکنه

بارون که میزنه باز جای خالیه
تو درد میکنه
توو کوچه های شهر میفهمم اینو من
تنهایی آدمو ولگرد میکنه

من هنوز نگرانتم
وقتی که بارون میباره
نکنه اون که باهاته
یه روزی تنهات بذاره

من هنوز نگرانتم
رفتی تنهایی که چی شه؟
یکی اینجاست که مرده
واسه ی تو زندگیشه

بعد تو با کسی قدم نمیزنم
از کوچه ها بپرس
سیگارهای من ترکم نمیکنن
باور نمیکنی؟ از پاکت ها بپرس


  سایت شکوفه بارون امیدوار است که این اظهار نظرها و انتقادها بیش از این کشدار نشود و تجربه ی تلخ جوابیه ها و تهدید کردن های دو ترانه سرای معروف و موفق را بار دیگر شاهد نباشیم.


شکوفه بارون | سایت خبری-تحلیلی ترانه های ایرانی



برچسب ها: نگران ِ «نگرانت می‌شم»!، حلالمان کنید جناب «سرآغاز ترانه‌ی مشترک نویسی» در ایران!، جوابیه ترانه سرایان قطعه «نگرانتم» فرزاد فرزین به ادعای «میثم یوسفی»، انتقاد ترانه سرایان دو قطعه ی معروف به هم،

دسته : اخبار دنیای ترانه سرایی، | بازدید ها : بار

نام شما: foot pain from heels
سایت شما: http://darryl3wade9.exteen.com/20150702/recovery-from-bunion-hammertoe-surgery
در تاریخ : دوشنبه 12 تیر 1396 03:56 ب.ظ

I drop a leave a response whenever I appreciate
a article on a site or if I have something to valuable to contribute to the discussion.
Usually it is triggered by the passion displayed in the post I browsed.

And on this article شکوفه بارون. I was moved enough to drop a commenta response ;-) I do have a
few questions for you if it's allright. Is it only me or does it seem like some of these remarks look as if
they are coming from brain dead folks? :-P And, if you are posting at other social sites, I would like to keep up with anything fresh you
have to post. Could you make a list all of your social pages like your
linkedin profile, Facebook page or twitter feed?

نام شما: foot pain elderly
سایت شما: http://ameblo.jp/timikadrzewicki/theme-10089969879.html
در تاریخ : دوشنبه 12 تیر 1396 06:29 ق.ظ

Hi my loved one! I want to say that this article is awesome, nice written and include almost all important infos.
I'd like to peer more posts like this.

نام شما: manicure
سایت شما: http://www.mersoleil.org/__media__/js/netsoltrademark.php?d=sweetasmoiok.com
در تاریخ : چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 04:55 ب.ظ

I was more than happy to discover this web site. I want to to thank you for ones time for
this wonderful read!! I definitely loved every bit of it and i also have you bookmarked to see new stuff in your web site.

نام شما: manicure
سایت شما: http://jahademali.mihanblog.com/post/33
در تاریخ : چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 10:51 ق.ظ

I’m not that much of a online reader to be honest but your blogs really nice, keep it up!
I'll go ahead and bookmark your site to come back later.
All the best

نام شما: BHW
سایت شما: http://yektanegar.mihanblog.com/post/30
در تاریخ : شنبه 26 فروردین 1396 11:15 ب.ظ

Hello, I check your blogs daily. Your story-telling style is awesome, keep
doing what you're doing!

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر