تبلیغات
شکوفه بارون
فروش فوق العاده ست پالتو و تونیک زمستانه پـرنــد



ست پالتو زمستانه ی پـرنــد با طراحی فوق العاده شیک و مطابق جدیدترین مد روز. کیفیت دوخت این پالتو در سطح عالی میباشد و پارچه ی دوخت آن به رنگ خاکستری تیره و از بهترین پارچه ی فوتر میباشد. سایز این پالتو برای همه ی خانم هایی که در سایز 36 تا 42 می باشند قابل استفاده است.پالتوی زمستانه پـرنــد به همراه یک سنجاق سینه و تونیک رایگان به عنوان هدیه برای شما ارسال می شود. ارسال به تمامی نقاط کشور.

قیمت: 88000 تومان

بررسی و نقد ترانه های آلبوم «حباب»

تاریخ : یکشنبه 5 آذر 1391


بررسی و نقد ترانه های آلبوم «حباب»

خیلی ها این نقد را تا انتها نمی خوانند!

شکوفه بارون | اولین رسانه ی خبری نقد و بررسی آلبوم حباب در کشور

  سعید صادقیان | مطهره احمدی: بالاخره منتشر شد! با این همه زمینه سازی و آماده کردن بازار برای انتشار آلبوم، که مسلما از قبل برنامه ریزی شده بوده است، خیلی مشتاق بودم که بدانم آخرین آلبوم یگانه چگونه حال و هوایی خواهد داشت.
  نمیدانم از کجا شروع کنم؟ از بزرگترین اشتباه یگانه بگویم که نقاط اوج تقریبا تمامی آهنگ ها را در کنسرت هایش و اخیرا در دموی آلبوم به گوش مخاطبانش آشنا کرد تا همان مخاطبان با شنیدن قطعات آلبوم از تکراری بودن قطعات رنج ببرند  یا از اشتباه تایپی طراح آلبوم بگویم که «نمیذارم خسته شی» را می نویسد «نمیزارم خسته شی» !


یا از آلبومی با 14 قطعه بگویم که اکثر قطعاتش بیش از 4دقیقه هستند و برای گوش دادن به تمامی قطعاتش به 64دقیقه زمان نیاز داری  و یا از چیدمان قطعات آلبوم بگویم که کاملا ناشیانه چیده شده اند  و یا باز هم از محسن بگویم که در آلبومش از FL STUDIO تبلیغ کرده است


و شاید طرفداران یگانه و یا حتی خودش هم اسم این کار را پیشنهاد بگذارند نه تبلیغ! که به هر حال این پیشنهاد و یا تبلیغ بی تاثیر از حضور مهران عباسی، یکی از کارکنان شرکت FL STUDIO، نبوده است.
  آلبوم حباب در کل 14قطعه، 1ترانه سرا، 7تنظیم کننده و میکسر و 6نوازنده دارد و ما هم همچون گذشته بررسی و نقد ترانه ها را در اولویت کار خود قرار خواهیم داد.
  پیشنهاد میکنیم که قطعات آلبوم را آماده ی play کنید و پا به پای نوشته ها جلو بیایید.

ترانه1: باور کنم | محسن یگانه | تنظیم: مهران عباسی | میکس: مهران عباسی
  نمی توان گفت که از بین 14قطعه، بهترین قطعه بعنوان سرکاستی آلبوم انتخاب شده است. ترانه با 3ثانیه صدای دینگ دینگ شروع میشود که مسلما این افکت کاملا هدفمند بکار گرفته شده است. انتخاب قافیه ها خاص خود یگانه است که البته کمی هم اشکال دارند:

نه خودش موند نه خاطره هاش

تنها چیزی که مونده جای خالیشه

قصه ی دنباله داره رفتنش هنوز شبا 

مثل یه ستاره از زهنم رد میشه

که بقول مطهره احمدی بهتر بود کلمه ای همچون جا میشه بجای میشه بکار گرفته شود.


دلخوشی هامو زیر پاش گذاشت و گذشت

حالا فقط منم منه بی انگیزه

کسی که دنیای من بوده یه روز

نبودنش داره دنیامو بهم میریزه

ناگفته نماند که در بیت آخر واج آرای حرف ر و ز را داریم.


هنوز هاج و واجم که چجوری شد

هر کاری کردم که از پیشم نره

نمی دونستم که از این فاصله ها

از این جدایی داره لذت میبره


ترانه2: نمیشه | محسن یگانه | تنظیم: مهران عباسی | میکس: مهران عباسی

  از ثانیه ی 00:49 آهنگ جان میگیرد و این جان گرفتن مختص کار های مهران عباسی است. کاملا معلوم است که یگانه در ابتدای کار در آوردن و چیدن کلمات کم آورده است و از تکرار استفاده کرده است. به ابیات زیر نگاه کنید:

نه امشب که هر شب

که حالم خرابه

یه جزیره م که دورم

یه دریا سرابه

که هیچ دلیلی نداشت در 3مصرع، 3بار از حرف ربط که استفاده شود.


من عادت نکردم

به شب های سردم

به این که نباشی

نه عادت نکردم

حتما شما هم به تکرار کلمه ی عادت و حرف ربط به و تکرار مصرع اول در مصرع آخر پی برده اید. 

و میرسیم به 4بیت اصلی. 4بیتی که در طول 4:34 آهنگ 4بار تکرار میشود و همین امر موجب طولانی شدن این قطعه شده است. البته این 4بیت هم مصون از اشتباه نیستند:

قسم خورده بودم

اگه از تو جدا شم

دیگه حتی یه لحظه

توو فکرت نباشم

و در ادامه که باز هم بقولی یگانه کم می آورد و کلمه ی نمیشه را 4بار تکرار میکند و حتی یک مصرع را مختص همین تکرار انتخاب میکند:

ولی دیدم نمیشه

نمیشه نمیشه

که فکرت نباشم

نه دیروز و نه فردا همیشه، نمیشه

البته قافیه دانستن دو کلمه ی نمیشه و همیشه کمی اشتباه به نظر میرسد.


ترانه3: تو حتی، ... | محسن یگانه | تنظیم: علی ثابت | میکس: ایمان حجت

  اول از همه به اسم این آهنگ بپردازیم: تو حتی ، ... . نمی دانم آمدن ... به عنوان اسم ترانه چه دلیلی دارد.

در این آهنگ 6بیت داریم که قافیه هایشان اشتباه است:

آخه عمری که بی تو بگذره

چرا ثانیه هاشو بشمارم

من بدون تو

از تموم لحظه هاش بیزارم


خدا میدونه تنها کسم بودی و 

بعده تو چقد باید دلم تنها شه

دنیایی که توش کنارم نباشی

نباشی می خوام دنیا نباشه


گرمای دستای تو

دیگه پیشم نمیمونه

بی تو سرد و غم انگیزم

همه ی فصلام زمستونه


و حالا به بررسی دیگر ابیات میپردازیم:

جای تو، فکر و خیالت

شبا میاد پیشم

با اینکه تو دوری از من

بازم دلواپست میشم

دلیلی نداشت 2کلمه ای که زیرشان خط کشیده شده است در متن ترانه بیایند و باعث بهم ریختن وزن و آهنگ دوبیت شوند. بار دیگر بیت آخر را بخوانید. حال سوال من این است که  اگر معشوقه پیش عاشق خود باشد، آیا عاشق دلواپس خواهد شد؟ مسلما برای دلواپس شدن، فاصله ای باید در میان باشد. به همین دلیل مصرع آخر از ظرف معنی خارج میشود. و میرسیم به دوبیت زیر که یگانه باز هم یک کلمه را 3بار تکرار میکند:

خدا میدونه تنها کسم بودی و 

بعده تو چقد باید دلم تنها شه

دنیایی که توش کنارم نباشی

نباشی می خوام دنیا نباشه

و در نهایت به بیت آخر میرسیم که... اصلا یکبار بیت آخر را بخوانید:

یادمه وقتی رفتی

دلت نسوخت به حال من

به نظر شما اگر یگانه کلمه ی یادمه را بکار نمیبرد بهتر نبود؟!


ترانه4: یادته | محسن یگانه | تنظیم: شهاب اکبری | میکس: آرش پاکزاد

  شهاب اکبری بزرگترین اشتباهش را در تنظیم این آهنگ مرتکب شده است:

هرچی بینمون بود تمومه

دیگه شونه هات جای من نیست

توی مسیر سرنوشتت از این به بعد

رد پای من نیست

از شما میخواهم همین الان این قطعه را play کنید و تفاوت در نحوه ی تنظیم این دوبیت و مخصوصا ابتدای بیت اول را در ثانیه های 00:36 و 02:17  بررسی کنید. مسلما شما هم مثل ما به ضعف تنظیم ابتدای مصرع اول در ثانیه ی 00:36 پی خواهید برد.

البته قافیه بندی ها نیز به دور از اشتباه نیستند:

صد بار دلم می خواست برم

اینبارم یکیش

ولی این دفعه جدی جدی میرم

بدون حرف پیش

که مصرع دوم ناشیانه سروده شده است.


یادته همش بهم میگفتی

که فراموش کردن خیلی آسونه

حالا بشین و تماشا کن

از تو دیگه هیچی تو خاطرم نمیمونه


در کل این قطعه را میتوان به عنوان بدترین و پراشتباه ترین قطعه ی این آلبوم دانست. مخصوصا در تنظیم.


ترانه5: دوست دارم | محسن یگانه | تنظیم: محسن یگانه | میکس: مهران عباسی

  قطعه ای 68! یکی از بزرگترین اشتباهات یگانه، پر و بال دادن به مهران عباسی در تنظیم و یا میکس برخی قطعات آلبوم است. شخصی که همه او را بعنوان یک ریمیکسر میشناسند تا یک میکسر. نتیجه اش هم می شود همین قطعه که مخاطب فکر میکند که در حال گوش دادن به یک ریمیکس است.

زیر قافیه های اشتباه خط کشیده شده است:

تکلیف عشقمون رو

بهم بگو که بدونم

باشم، نباشم

بمونم یا نمونم


آخه دوست دارم

منه بیچاره

مگه دلم توو دنیا جز تو

کسی رو داره


می بینی دارم میمیرم و

هیچ کاری باهام نداری

تو با غرور بی جات

داری حرصمو در میاری


ترانه6: نرو | محسن یگانه | تنظیم: شهاب اکبری | میکس: آرش پاکزاد

  در بین 14قطعه ی این آلبوم، در کل دوقطعه ی غمگین داریم که ترانه ی نرو یکی از این دو قطعه میباشد. می توان گفت که یکی از نقاط قوت این آلبوم همین ترانه می باشد. البته این قطعه برداشتی مستقیم از یک قطعه ی فرانسوی به آهنگسازی Rick Allison میباشد.

وسطای راهی و

تووی این هوای سرد

توو دلم گفتم چرا

به عقب نگاه نکرد

حتما شما هم مثل ما میدانید که کلمه ی سرد با کلمه ی کرد قافیه دارد نه نکرد!

بیش از این نمی توان به این قطعه خرده گرفت!

ترانه7: حباب | محسن یگانه | تنظیم: مهران عباسی | میکس: مهران عباسی

  حباب، جنجالی ترین و پر حاشیه ترین قطعه ی این آلبوم است. مورد خطاب قرار دادن خواننده ای خاص»!«، یکی از حاشیه هایی است که برای این قطعه بوجود آمده است. دو نفر مظنون به مورد خطاب قرار گرفتن یگانه هستند: بنیامین بهادری و فرزاد فرزین. مسلما هیچ عاشقی در وصف معشوق خود از چنین کلمه ها و بیت هایی استفاده نمیکند. موکد حرف های ما میتواند بیت های زیر باشد:

این که یادت بره کی بودی قدیم

ممکنه هر کسی رو پس بزنه


یادته آرزو میکردی یه روز

توو خیابون آدما بشناسنت


و در انتها:

هر چی گفتم با تموم تلخی هاش

یه تلنگر واسه ی بودنته

البته محسن یگانه در سرودن یکی از ابیات تحت تاثیر یکی از دیالوگ های معروف فیلم سوپر استار شده است. دیالوگ این بود: «شما خودتان را می کشید که معروف شوید، و وقتی که معروف می شوید، عینک دودی میزنید که شناخته نشوید». و آن بیت یگانه هم این است:

چه دری به تخته خورده که الان

عینک دودی زدی نشناسنت

نا گفته نماند که طرز به کارگیری کلمات همچون ترانه ی آدم ها در آلبوم رگ خواب میباشد. یکی از اشتباهات یگانه، استفاده از کلمه ی گنده میباشد. در ادبیات و زبان فارسی استفاده از چنین کلماتی را هرگز جایز نمی شمارند چه برسد به این که در ترانه ای از خواننده ای معروف، شاهد به کار گیری از این کلمات باشیم:

یه حباب گنده میترسه همش

نکنه کسی بهش دست بزنه


اون کلاهه لبه داره گنده رو

می کشی روی سرت نشناسنت

در بیت زیر شاهد به کار گیری قافیه ی اشتباه هستیم:

ترست از اینه بفهمن که همش

یه نمایش واسه دیده شدنه

یه ستاره ست که به خاطر غرور

تا فراموش میشه سو سو میزنه


ترانه8: نمیذارم خسته شی | محسن یگانه | تنظیم: علی ثابت | میکس: ایمان حجت

  یکی از بهترین قافیه سازی های یگانه را در این قطعه شاهدیم:

غم هاتو بذار از کنارم برو

سراسر غروب و غم و غربتم

تلاش تو بی فایدست قبل تو

زمونه به زانو درآوردتم

در کل، تمامی قافیه های این قطعه در نوع خود بی نظیرند.


ترانه9: کی جای من اومد؟ | محسن یگانه | تنظیم: محسن یگانه | میکس: ایمان حجت

  نمیدانم کجا؟ اما مطمئنم که 3ثانیه ی اول را از قطعه ای خارجی شنیده ام. البته ما با یکی از بدترین تنظیمهای یگانه مواجه هستیم. قافیه ها هم خالی از اشتباه نیستند:

گذشته م از جلوی چشمام

دارن رد میشن آهسته

توو رویام تو رو میبینم

یه رویای پر از غصه


به این بیت توجه کنید:

کاش این رویا از آغازش

فقط خواب و توهم بود

نمیدانم یگانه چرا رویا را همان خواب نمیداند و باز هم نمیدانم چرا خواب را همان توهم میداند؟


ترانه10: بخند | محسن یگانه | تنظیم: شهاب اکبری | میکس: آرش پاکزاد

  یکی از همان قطعه های تکراری و اجرا شده در کنسرت. باز هم شهاب اکبری نتوانسته از عهده ی تنظیم برآید. این قطعه را play کنید. تا ثانیه 00:27 شاهد ملودی ای در فضایی خاص هستیم. سپس از ثانیه 00:27 تا 00:51 قطعه ای خارجی را گوش میدهیم و از آن به بعد باز هم ملودی تغییر میکند. یعنی 3بار تغییر!

یگانه هم اشتباهی بزرگ را مرتکب شده است:

نه پلکام روی هم میره

نه دست میکشم از گریه

نه می خوام بند بیاد بارون

نه چتری روو سرم باشه

آیا دو کلمه ی گریه و باشه با هم قافیه دارند؟

یکی دیگر از اشتباهات یگانه، به کار گیری دو کلمه ی بخند و نخند میباشد که مرا خیلی اذیت کرد. شما را نمیدانم!

نخند به حال من

که حالم گریه داره


آره بخند، بخند

که حالم خنده داره


ترانه11: تنهایی | محسن یگانه | تنظیم: علی ثابت | میکس: ایمان حجت

  به قافیه های اشتباه توجه کنید:

همون وقت که تو رو داشتم

یهو از دست میدادم

از اون شب به خودم هر شب

چقدر لعنت فرستادم


به تو بد کردم و الان

ببین عاقبتم اینه

که تنهام و دله تنگم

دیگه ساکت نمیشینه


به تو بد کردم اون روزا

که عشقت رو نفهمیدم

که هر کاری باهات کردم

دارم تاوانش و میدم


و تکرار کلمه ی میشه که دوبیت را از اعتبار می اندازد:

رفتی که تنها بمونم با خودم

هیزم آتیش تنهایی شدم

باعث اون همه تنهایی منم

عاقبت باید که تنها میشدم


به طور کلی در این قطعه، کلمه های بسیاری تکرار شده اند.


ترانه12: تو که میدونی | محسن یگانه | تنظیم: شهاب اکبری | میکس: آرش پاکزاد

  به بیت زیر توجه کنید:

تو که میدونی

همه ی عمرم و اونجا گذاشتم و رفتم

به نظر شما مصرع دوم معنی دارد؟ آیا بهتر نبود به شکل زیر سروده میشد؟ :

همه ی عمر من اونجا گذشته و رفتم


نه نمیگفتم

آخه تحمل غم منو نداری

نه نمیگفتم

آخه میترسیدم بری تنهام بذاری

کلمه ی نداری با کلمه ی نذاری قافیه دارد نه بذاری!

بگو فهمیدی

وقتی میرفتم نگرون خودم نبودم

غم آینده ت

بدجوری نشته بود توی همه ی وجودم

کلمه ی وجودم با بودم قافیه دارد نه نبودم!


ترانه13: هوایی شدی | محسن یگانه | تنظیم: محسن یگانه | میکس: مهران عباسی

  قطعه ای 68. اگر یادتان باشد قطعه ی دوست دارم هم 68 بود که یگانه آن را تنظیم کرده بود و مهران عباسی میکس آن را بر عهده داشت. این قطعه هم همانطور است. این ترانه هم بی شباهت به ترانه ی آدم ها در آلبوم رگ خواب نیست.

  البته قافیه های اشتباه در این ترانه کم نیستند:

تو برعکس منی

شادی و غمگین میزنی


خط و نشون کشیدن

که خدایی نکرده دیدم


البته با اصطلاحاتی تقریبا نچسب هم روبرو هستیم:

بهتره دوری باشه

نه که یه عشق زوری باشه


دل توو دلت نبود بزنی

ذوقمو کورش کنی


با بد و خوب تو ساختم

ولی نه دیگه کشش ندارم


تو انگار توو نبردی

ببین چه گرد و خاکی کردی


توو ظاهر عشق و دوستی

ولی دروغای زیره پوستی


و کم آوردن یگانه در انتخاب کلمات:


ولی تو فوقش، آخرش

میگی کلاه رفته سرش

باشه کلاه رفته سرم

ولی تو رو از روو میبرم


یکمی کلاه رفته سرم

وقتی بودی دور و برم

یکمی کلاه رفته سرم

ولی تو رو از روو میبرم


ترانه14: بیت آخر | محسن یگانه | تنظیم: پازل باند | میکس: آرش پاکزاد

  پازل باند یا همان آرین بهاری و علی رهبری سابقه ی بسیار خوبی در تنظیم قطعات نسبتا غمگین دارد. نمونه اش را می توانید در قطعات استثنایی مرتضی پاشایی در آلبوم یکی هست مشاهده کنید.

در کل می توان گفت که یکی از بهترین قطعه های آلبوم، بیت آخر است. البته یگانه در آخرین ترانه ی خودش هم دست از قافیه گذاری های اشتباه بر نداشته است:

حرفامو میشنوی

از لا به لای شعر

این جوری بهتره


اما بدون هنوز

شب هام بدون اشک

محاله بگذره


بودی کنار من

اما چه سوت و کور

من بودم و خودم


با این همه ولی

از گوشه گیری هات

خسته نمیشدم

کلمه ی خودم با شدم قافیه دارد نه نمیشدم!


تو با خودم که هیچ

با سایه ی منم

حرفی نمیزدی


با این همه ولی

به شب نشینیه

دلم خوش اومدی


روزا که میگذرن

اما محاله که

حسم عوض بشه


آخه هر شب یه ذره شعر

روح خرابمو

سمت تو میکشه


قرق خودم بشم

با قطره های اشک

رو کاغذای خیس


این بیت آخره

اما همیشه شعر

پایان قصه نیست


و رسیدیم به پایان قصه! البته احتمال میرود که یگانه آلبوم دیگری در راه داشته باشد و آن آلبوم را بعنوان آخرین آلبوم خود معرفی کند و زود است که خواننده ای 27ساله به همین زودی خودش را باز نشسته کند.


به هر حال وقتی با دوستانم به پای صحبت آلبوم حباب می نشینم، همه می گویند که آلبوم رگ خواب بهترین آلبوم یگانه بوده است و نظر من هم همین است. تمامی استرس ها و خستگی های ساخت آلبوم در تمامی قطعات آلبوم به طور ناخودآگاه دریافت می شود و در ناخودآگاه شنونده نقش می بندد. البته انتظار داشتیم با این همه جان به لب کردن مخاطبان تا آمدن آلبوم حباب، شاهد ترانه ها و تنظیم هایی بیار بهتر از این ها باشیم اما متاسفانه این گونه نبود. نمی توان گفت که حباب آلبوم بدی است اما هرگز به پای دو آلبوم قبلی یگانه نخواهد رسید. امیدوار شنیدن قطعات پخته تر و کم اشتباه تر از یگانه هستیم.

  پیش بینی میشود که این نقد به مزاج خیلی ها خوش نیاید. چه شما دوست داشته باشید و چه دوست نداشته باشید، این نقدها بر آلبوم یگانه وارد است. ناگفته نماند نظرهایی که به دور از ادب باشند، هرگز تایید نخواهند شد.

از صاحبان وب تقاضا می کنیم تا در صورتی که از مطالب این پست برای وب خود استفاده می کنید

منبع را ذکر کنید و اگر این وبلاگ را مفید می بینید

شکوفه بارون را به دوستانتان هم معرفی کنید.


شکوفه بارون | سایت خبری-تحلیلی ترانه های ایرانی


برچسب ها: نقد البوم حباب، نقد و بررسی آلبوم حباب، نقد ترانه های حباب، نقد و بررسی البوم حباب، نقد البوم جدید یگانه،

دسته : نقد آلبوم ها، | بازدید ها : بار

نام شما: foot pain after running
سایت شما: http://darlenahonts.jimdo.com/2015/03/15/flat-feet-in-adults-adult-aquired-flatfoot
در تاریخ : دوشنبه 12 تیر 1396 11:55 ب.ظ

My brother suggested I would possibly like this web site.
He was once entirely right. This post truly made
my day. You can not consider simply how so much time I
had spent for this info! Thanks!

نام شما: foot pain going up leg
سایت شما: http://luxuriantflat2164.jimdo.com/login
در تاریخ : دوشنبه 12 تیر 1396 08:30 ق.ظ

Hi there i am kavin, its my first occasion to commenting anywhere, when i read this paragraph i thought i could also make comment due to this brilliant article.

نام شما: foot pain going up leg
سایت شما: http://luxuriantflat2164.jimdo.com/login
در تاریخ : دوشنبه 12 تیر 1396 08:26 ق.ظ

Hi there i am kavin, its my first occasion to commenting anywhere, when i read this paragraph i thought i could also make comment due to this brilliant article.

نام شما: manicure
سایت شما: http://success1.mihanblog.com/post/41
در تاریخ : چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 05:00 ب.ظ

If you are going for best contents like me, just go to see this web site every day as it provides
feature contents, thanks

نام شما: BHW
سایت شما: http://majidiali.mihanblog.com/post/235
در تاریخ : پنجشنبه 24 فروردین 1396 08:15 ب.ظ

My programmer is trying to persuade me to move to .net from PHP.
I have always disliked the idea because of the costs.
But he's tryiong none the less. I've been using Movable-type on several websites for about a year and am nervous about switching to another platform.
I have heard very good things about blogengine.net. Is there a way
I can import all my wordpress posts into it? Any kind of help
would be greatly appreciated!

نام شما: زینب
سایت شما:
در تاریخ : پنجشنبه 16 آبان 1392 02:46 ب.ظ

من واقعا نمیدونم اگه مودبانه تر صحبت کنم شما تتو نقداتون انصاف به خرج میدین؟اگه که انصاف رورعایت میکنین باشه من عذرمیخوام

نام شما: زینب
سایت شما:
در تاریخ : یکشنبه 12 آبان 1392 02:52 ب.ظ

نبایدم این نقدوتااخرخوند والاشماهمش دارید میزنید توسرمحسن یگانه و البومش وتموم اهنگهاش نشد من یه نکته ی مثبت بگید الانم خودتون میدونید چون نقدتون درست نیست میگیدکه نظراتی که مخالفتون باشنوتایید نمیکنید شما فقط دنبال اینید که دونفرتونظراشون تاییدتون کنن مهم نیست حرفایی که میزنید درستباشن یاغلط فقط مهماینه که تایید بشین وقاعا براتون متاسفم تویی که داری نقد میکنی اول بدون نقد اول باید مثبت و سازنده باشه نه فقط منفی و مخرب بعدشم تویی که باراولته داری نقد میکنی ازدونفرکه دانش این کارودارن مشورت و کمک بگیر اخرین نکته ام اینکه احساس ما نسبت به چیزی یاکسی نباید جلوی قضاوت عادلانه روبگیره برای مثال اگر اگرشما از خواننده ای بدتون میاد نباید توی نقدتون اینقدربی انصافی کنین
واقعا جای تاسف داره


پاسخ saeed sadfefg :
سلام!
لطفا شمشیرتان را برای ما از رو نبندید و کمی هم سعی کنید مودبانه تر صحبت کنید.
با تشکر

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر